Voor zaken die ouders in vertrouwen aan iemand willen vertellen kunnen ouders terecht bij onze schoolmaatschappelijk werker (SMW-er). Het is de taak van de schoolmaatschappelijk werker om ouders en kinderen advies te geven wanneer er thuis of op school moeilijkheden zijn. Zij probeert ouders te helpen wanneer zij problemen hebben met de opvoeding van de kinderen of hier vragen over hebben.

Wanneer het met een kind niet goed gaat op school, bekijkt de maatschappelijk werker samen met de leerkracht waarom dat zo is en op welke manier het kind het beste geholpen kan worden. Daarna bespreekt zij dit met de ouders/verzorgers. Verder kunnen ouders naar haar toe komen met allerlei vragen, bijvoorbeeld over huisvesting, het invullen van formulieren, adressen voor cursussen en gezondheidszorg.

De schoolmaatschappelijk werkers zijn te vinden op de tweede verdieping. Ze zijn op dinsdag en donderdag aanwezig.